24 Nisan 2012 Salı

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR

Epeyce ara verdiğimin farkındayım.Sebebi var elbet.Bir şehir dışı seyehat yaptım.Şehir dışından gelen sevgili görümcem ve Merve'yi ağırladım.Biraz bahar temizliği yaptım derken bu vakit oldu işte.Kusuruma bakmayın.Ben yazmasam da istatistikler ziyaretçilerimin gayet çok olduğunu söylüyor.Teşekkür ederim.Facebook'dan da beni    bu adresten  takip edebilirsiniz,sayfamı beğenebilir,arkadaşlarınıza önerebilirsiniz.

Hayatımda ilk kez enginar pişirdim.Birkaç tarif baktım,eşimin de yönlendirmesiyle garnitür dolgulu enginar yapmaya karar verdim.Karaciğer dostu enginar pek benim damak tadıma uygun olmasa da senede bir -iki kez şifa niyetine yenmeli diye düşünüyorum.Başka pişirme önerileriniz olursa denemek isterim doğrusu..

HAZIRLIK


  • 5 adet soyulmuş enginar
  • 1 adet ortaboy ince yemeklik dğoğranmış soğan
  • 1 küçük konserve garnitür(220 gr olan)
  • yarım çay bardağı zeytinyağ
  • 1 limon suyu
  • tuz,2 adet kesme şeker
  • dereotu
YAPALIM
  • Zeytinyağı tavaya alalım.
  • Soğanları birkaç dakika kavuralım
  • Garnitürü,şekeri,tuzu katıp 10 dakika kavuralım
  • Enginarları yayvan bir tencereye dizelim.
  • İçlerine hafif tuz serpip,herbirine birkaç damla limon sıkalım
  • İçlerini garnitür ile dolduralım
  • Üzerlerine hafif zeytinyağ gezdirelim.Kalan limon suyunu pişirme suyuna katalım.
  • Bir su bardağı su ilavesiyle enginarlar yumuşayana dek kısık ateşte yaklaşık yarım saat pişirelim.
NOTLAR

  • Bu arada suyunun tadına bakın,tuz ilavesi gerekebilir.
  • Enginarlar karamasın diye limonlu suda bekletilir
  • Soğuyana dek yer değiştirilmez.Soğuyunca servis kabına alınır ve dere otu ile servis edilir.
servise hazır..


tencerede..
içinin hazırlanması..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...