3 Nisan 2012 Salı

KISIR (YUMURTALI)

Bu kısır Kırşehir usulu.Kırşehire has mıdır bilmem ama ben sevgili görümcem Zeliha' dan öğrendim.Çok güzel yapar ellerine sağlık.
Kısırı yapalım.Yanına turşu ve asma yaprağı ve marul da koyalım.Ayran ile servis yapalım.Eşi dostu da davet edelim.Hep birlikte yiyelim..
:)


HAZIRLAYALIM

  •  4 çay bardağı kısırlık bulgur
  • Kaynamış su
  • 1 büyük boy kuru soğan (incecik doğranmış)
  • 1 demet maydanoz  (incecik kıyılmış)
  • 1 yemek kaşığı dolusu biber salçası
  • 1 yemek kaşığı dolusu domates salçası
  •  1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı  karabiber
  •  1 tatlı kaşığı  tuz
  • 1 limon suyu 
  • 2-3 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 yumurta
YAPALIM


  • Kısırlık bulguru yoğurma kabına alalım.
  • Bulgurların hemen üzerine çıkacak kadar su koyalım , kabın üzerini tepsi  yada bir kapak ile örtelim.Bulgurları şişmeye bırakalım.
  • Bu arada soğanları ve maydanozları ince kıyarak hazırlayalım.
  • Şişen bulgura  (size çiğmiş gibi sert gelmesin,daha yoğurulurken de yumuşayacak.Su eklerseniz ıslak ıslak olur)  salçaları ve ince kıyılmış çiğ soğanı ve baharatları ilave edip güzelce 5 dakika yoğuralım.
  • Ayrı bir tavada yağı kızdıralım,yumurtaları içine kıralım ve karıştırarak pişirelim.Yağ ve yumurta bütünleşsin.
  • Bu karışımı kısıra ilave edelim ve tahta kaşık yardımıyla (eliniz yanmasın!) karışımı bulgura iyice yedirelim.
  • Limon suyu ,nar ekşisini katıp,tadını tuzunu kontrol edelim.Damak tadımıza uygun limon yada baharat ilavelerinde bulunalım.En son içine bolca ince kıyılmış maydanozları ekleyelim.
  • Servis kabına alalım
  • Turşu,asma yaprağı ve marul eşliğinde servis yapalım.
MERAKLISINA NOTLAR
  • İsterseniz içine ince kıyılmış marul ve taze soğan da koyabilirsiniz.Benim yoktu,koyamadım ama olsa idi tercih ederdim.
  • Baharatların acısını da siz belirleyebilirsiniz.Acı biber salçası müthiş olur.
  • Kısır ölçüsü için de bir önerim olacak.Eğer sadece kısır partisi veriliyor ise kişi başı bir çay bardağı bulgur ölçüsü iyi oluyor.
  • Ben bulguru  Kırşehir£den alıyorum.Kara kısırlık bulgur,işlem görmemişi,daha lezzetli.İmkanınız varsa esmer bulguru hem pilavlık hem de  kısırlık bulgurda tercih etmenizi öneririm.



Afiyet olsun..

Resim çok hoşuma gitmedi ama her zamanki gibi dar vakite sıkışınca,böyle oldu.Aslında yapım aşamalarını da resimleemek istiyorum ama malesef vaktim elvermiyor.
:(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...