3 Nisan 2012 Salı

KARNIBAHAR SALATASI


Karnıbahar salatası hafif ,kolay ve lezzetli...Kıymalı,acılı ve ekşili yemeğinin yanı sıra karnıbahar kızartması,fırında başamel soslu karnıbahar da bu güzel görünüşlü sebzenin tercih edilen yemeklerinden.Çorbası da oluyordur belki,denemedim.
Kızartması ,adı üzerinde; kızartma olduğu için daha lezzetli ama tabii ki de daha da zararlı.Bence yemeklerin sağlığa zararındaki en önemli etken  yeme sıklığı.Onun için canımızı sıkmaya gerek yok.Canımızın çektiğini yapalım, afiyetle yiyelim.


ÖN HAZIRLIK

  • 1 ortaboy karnıbahar
  • yarım demet maydanoz
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 limon suyu
  • 2 diş sarımsak
YAPILIŞI
  •  Karnıbaharı  iri iri çiçeklerine ayıralım.Yıkayalım
  • Uygun bir tencereye yarısına kadar su koyalım.İçine tuz (1 yemek kaşığı)  atalım,kaynatalım.
  • Kaynayan suya karnıbaharları atıp,10 dakika haşlayalım.Sevdiğiniz diriliğe kadar diyim ben,çünkü ben hafif diri severim.
  • Süzelim.
  • Ayrı bir  kasede yağ,limon suyu,tuz ve ezilmiş sarımsaktan bir sos yapalım.
  • Sosun servis tabağına aldığımız karnıbaharların üzerine gezdirelim,karıştıralım,sosa iyice bulaşmasını sağlayalım.
  • Üzerine ince kıydığımız maydanozları serpelim.
  • Soğuk servis yapalım.
NOTLAR

  • Haşlama suyuna katılan yarım bardak süt hem lezzet veriyor hem de karnıbaharın daha beyaz olmasını sağlıyor.
  • Çocuklar pek maydanoz sevmez,çiğnemesi ve yutması zor gelir onlara.Ben kızıma maydanoz koymadan birkaç parça ayırıyorum.Naneli,hafif tuzlu yoğurtlu sos yapıyorum.O sosa batırıp yemekten çok hoşlanıyor.Siz de deneyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...