24 Nisan 2012 Salı

KABAK TATLISI

Vakti de geçti,ama bu son kabaktı zaten.Trabzon kabağı..Halacığımı ziyarete gittim,bana yapmış.Kalan üç dilim kabağı da bana verdi,damadıma yap diye.Memleketten döner dönmez koydum ocağa.Bana yemek pek nasip olmadı ama görüntüsü güzeldi.Resim çekerken kavrulmuş fındık koymayı unutmuşum.Siz yerken unutmayın lütfen!

NE LAZIM

  • 3 dilim kabak (yaklaşık 750 gr-1kg)
  • 2 su bardağı şeker
  • yarım çay bardağı su
NASIL YAPALIM
  • Kabakları soyalım(benim soyulmuştu)
  • Dilimleyelim
  • Geniş tencereye dizelim.Üzerine şekeri gezdirelim.
  • Suyu ilave edip,kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte suyunu çekene dek pişirelim.
NELERE DİKKAT EDELİM
bir kavrulmuş fındık ile süsleseymişim...   


  • Çok küçük dilimlemeyelim,dağılmasın
  • Bazı kabak çok sulanır,ya şekerini daha fazla koymalı ya da piştikten sonra hala çok suyu varsa yüksek ateşte,kapağı açık kaynatarak suyu buharlaştırmalı
  • Fırına koymak da çok güzel olur.Rengi koyulaşır,şerbeti koyulaşır.Ocakta biraz kaynattıktan sonra derince bir kap ile (çünkü çok sıçrar ve fırın batar) fırına vermeli ve suyunu fırında çektirmelidir.
  • Ben en çok kavrulmuş  ve iri dövülmüş fındık ile servis edilmesini seviyorum ama tahinle yapılan servis de denenebilir.Ceviz de her zamanki gibi lezzet verici olarak kullanılabilir.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...