19 Mart 2012 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BAKLA

Zeytinyağlı yemekleri seviyorum.Hem yapması bu kadar kolay ve zahmetsiz,hem hafif,hem lezzetli...Markette görünce dayanamadım..Çorbası da oluyormuş ama hiç denemedim,sarımsaklı yoğurtlu zeytinyağlısı varken.Benim işim belli olmaz,bir gün denersem sizin de muhakkak haberiniz olur.Kuru iç baklanın asma yaprağına sarması müthiş olur.Geçen sene anneciğim ekmiş bahçeye,bu kadar mı güzel olur.Taze iç baklalardan buzluğa da koyduk.Ben onlardan salata yaptım,bol yeşillikli taze iç bakla salatası.Ama resim çekmemişim,bu sene yaptığımda paylaşırım.Taze baklanın ne faydası var diyenlere küçük bilgi; A,B1, B2  ve C vitaminlerinin yanı sıra %5 protein,%6 karbonhidrat içeriyormuş.Böbrek  taşlarını dökmeye yardımcı,idrar söktürücü  ve ödem söktürücüymüş.Benden söylemesi..


ÖLÇELİM

  • yarım kg bakla (benim  600 gr civarıydı)
  • 1 ortaboy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı un(tepeleme olmasın)
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 kesme şeker (ya da 1 tatlı kaşığı)
  • 1 çay bardağı su
  • birkaç dal dereotu ,bende yoktu..   :(      

YAPALIM

  • Baklaları ayıklayalım,kılçıklı olabilir , dikkat edelim.İki yada üçe bölelim.
  • Soğanı ,yemeklik incecik doğrayalım.Zeytin yağa alalım,güzelce kavuralım.
  • Baklaları ilave edelim.Şekeri,tuzu ve unu ekleyip,1-2 dk kavuralım.Bu esnada baklaların rengi döner,un  da kavrulmuş olur.
  • Suyu ilave edip,kaynamaya başladığında ocağın altını kısarak ,baklalar yumuşaya dek pişirelim.
  • Servis kabına alalım,soğuduktan sonra üzerine dere otu  serperek servis  yapalım.
NOT

     Bakla ,kolay pişmeyebilir.Düdüklüde pişirmek hem zaman hem de pişirme garantisi sağlar.Ama vaktiniz varsa tencere tercih etmenizi öneririm.
     Sarımsaklı yoğurtla  çok güzel olur.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...