21 Mart 2012 Çarşamba

TEMBEL POĞAÇASI

İsmi pek hoş gelmiyor değil mi kulağa...Öyle ama ..,
Hadi biraz daha kibarlaşalım,vakti olmayanlar için poğaça tarifi diyelim.Dün akşam eve gittim, fırına balık verdim,tavuk suyuna şehriye çorbası,blogda tarifini verdiğim tavuk suyuna şehriye çorbası değil,başka usul yaptım.Arkadaşım ameliyat oldu,geçmiş olsuna giderken onun çok sevdiği poğaçalardan yapayım istedim,ama vaktim dar..İmdadıma  tembel poğaçası yetişti.
Bir de kerebiç yaptım.Bir sonraki tarif kerebiç olacak.

Bu  tarifi  geçmiş olsun dileklerimle Nuran' ithaf ediyorum..

ÖLÇELİM

  • 1 su bardağı yarıyarıya tereyağ(erimiş) ve sıvıyağ karışımı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3 yumurta(bir sarı ayrılacak) 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz (peynire göre ayarlanmalı)
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • Maydanoz 
  • 250 gr peynir
  • 8-10 kaşık un(ben kara unla yaptım)(3-4 su bardağı yaklaşık)
YAPALIM
  • Yumurta,yağ,yoğurt karışsın
  • Tuz,şeker,ufalanmış peynir,ince doğranmış maydanoz eklensin,.Tüm malzemeler güzelce karışsın.
  • Kabartma tozu una karıştırılsın
  • Un yavaş yavaş eklensin.
  • Yumuşacık bir hamur olsun.
  • Portakal büyüklüğünde alınan bezeler poğaça şekli verilerek yağlanmış tepsiye dizilsin.
  • Üzerine yumurta sarısı sürülsün,arzuya göre süslensin
  • Önceden 180 derece ısıtılmış fırında  kızarana dek pişsin.
Birşey keşfettim,kara un (tam buğday unu) ile yaptığım poğaçalar yumuşacık oluyor ve hemen bayatlamıyor.
Çok lezzetli oluyor.

Peynir ve maydanoz hamura girdiğinden  hazırlaması çok vakit almayan bu poğaça beyaz un ile yapılırsa  da güzel oluyor.Bu hamurdan yaklaşık 20-24 poğaça çıkabiliyor.

afiyet olsun...



1 yorum:

  1. Belgin anne,
    Tarifi hafta sonu maydanoz yerine dereotu ile denemedim. Tadına bakan herkes (ev + iş yeri) çok başarılı olduğunu söylüyor. Dereotlu poğaça benim favorimdi zaten, artık bende yapabiliyorum :))).
    Teşekkürler..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...