8 Mart 2012 Perşembe

TARHANA ÇORBASI

 Hastalara şifa ,dertlere deva tarhana çorbası.Güzel yurdumda çok değişik şekillerde tarhanalar var.Her yöreye has.Tarhana bilindiği üzere   kış hazırlıklarındandır,  yazın yoğurulur ,kışın soğuk akşamlarına ,yanında turşu ile pek güzel yakışır.Ben üniversitede okurken ,o zamanlar da nedense kışlar çok sert geçerdi,okul da eve 35 km uzakta..O yol boyunca evde annem keşke tarhana yapmış olsa diye hayal ederdim .Cep telefonu yok ki söyleyiversem de yapıverse.Ama olurdu da biliyor musunuz...   :)
Tarhana annemin  el yapımı.Mis gibi.Bizim  bildiğimiz tarhana,halk arasında un tarhanası da denen,un,yoğurt,kırmızı biber,domates  ile yoğrulup,ekşitilen ve sonra kurutulup kevgirden geçirilen türünden.Bazıları kıymalı pişirir,bazıları sarımsak koyar,damak tadı...Ben her türünü severim.Hele hafif acılı olursa.

Akşam eve gidince yemek olmadığında ve tembelliğimde üzerimdeyse aklıma ilk gelen çorba tarhana olur.Dün akşam da bunlardan biriydi.Buyrun birlikte yapalım.


ÖLÇELİM

  1. 3 yemek kaşığı tarhana
  2. 6 su bardağı su
  3. 1 yemek kaşığı salça
  4. 1 yemek kaşığı tereyağ
  5. tuz,nane,pul biber
YAPALIM
  1. Tencereye soğuk suyu  koyalım.
  2. İçine tarhanayı ekleyelim ve kaynayana dek karıştıralım.Karıştırmazsak tarhanalar için de top top kalır.
  3. Bu arada salçayı da kaynayan çorbaya karıştıralım.
  4. Ayrı bir tavada tereyağı eritelim,içine 2 yemek kaşığı da sıvı yağ koyabilirsiniz.İçine nane koyalım .Mis gibi kokusu çıkınca ,naneleri de yakmadan ocaktan alalım.Çorbaya ilave edelim.
  5. 5 dakika daha kaynasın,çorba hazır!
      Tabi,baharat ve tuz her zamanki gibi tercihe bağlı.İşin o kısmı size ait.Ben akşam kızarmış ekmek de hazırladım.Hatırlatmak istediğim bir şey daha,ben kaynayana kadar vakit geçirmek istemiyorum derseniz,sabahta suya koyup ,akşama yaparsınız.(tarhana zaten çözülmüş olur)

   2 dilim bayat ekmeği küp küp doğradım ve tereyağ ve sıvı yağ (yaklaşık birer yemek kaşığı) da kızarttım.Zararlı ve fakat çok lezzetli oldu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...