15 Mart 2012 Perşembe

PEYNİRLİ GÜNEŞ BÖREĞİ



Tarif kolay,yapımı da ...Ben  en çok görüntüsünü beğendim.Ve bu tarifi başka içleri de kullanarak muhakkak deneyeceğim.Renkli olsun  istiyorum.Benden önce deneyen olursa  lütfen benimle de paylaşsın.

         





ÖLÇELİM

  1. 1 su bardağı süt
  2. 1 su bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ
  3. 1 su bardağı su
  4. 2-3 yemek kaşığı erimiş tereyağ
  5. 2 yumurta(birinin sarısını ayıralım)
  6. 1 paket toz maya
  7. 1 tatlı kaşığı toz şeker
  8. 2 tatlı kaşığı tuz (ya da daha az)
  9. 4-5 bardak un 
 İÇ HARCI İÇİN..
   
     250-300 gr beyaz peynir

YAPALIM
  1. Unu kaba eleyelim
  2. İçine toz maya,tuzu ve şekeri ekleyip,harmanlayalım
  3. Sıvıyağ,ılık süt ve yumurtaları da ekleyelim.Karıştıralım.
  4. 3 bardak unu ekleyip yoğuralım.
  5. Tezgaha  bıolca un serpelim,hamuru tezgaha alalım,toparlanan dek un ekleyip,özlü hamur olana dek yoğuralım.
  6. Üzerine nemli bez örtüp mayalanana dek dinlendirelim.
  7. Hamuru iki parçaya ayıralım(ben ayırmadım ,çok büyük oldu,siz bilirsiniz.)
  8. Her parçayı unlu tezgahta  merdaneyle yuvarlak büyütelim.Üzerine erimiş tereyağ sürelim.Karşılıklı uçları ortada birleştirerek hamura kare  şekli verelim.Buzdolabına koyalım,30 dk bekletelim
  9. Dolaptan aldığımız hamuru dikdörtgen olacak şekilde açarak inceltelim.
  10. Yine tereyağ sürüp,üzerine  ufalanmış peyniri bolca serpelim.
  11. Rulo katlayıp,iki ucu birleştirerek yuvarlak simit şekli verelim.
  12. Bıçakla birer kalın parmak genişliğinde dilimleyelim(tamamen değil)
  13. Dilimleri birbiri üzerine gelecek şekilde yan yatıralım(hamur olmasın,iyi pişsin)
  14. Üzerine yumurta sarısı sürüp,arzuya göre  susam yada çörek otu ile süsleyelim.
  15. Diğer parçaya da aynı işlemi uygulayalım.İç malzemesi tercihinize kalmış.Patatesli de eminim çok güzel olur.
  16. 190 derece fırında kızarana dek pişirelim.
  17. Çok sıcak kesmeyelim,hamur olmasın.





 AFİYET OLSUN

6 yorum:

  1. Bu böreğe bayıldım. Çok şık ve eminim lezzetlidir.
    Sizi izlemeye aldım, sevgiler Pırıl.

    YanıtlaSil
  2. denemenizi öneririm..
    güzel yorumlarınızın devam edeceğini bilmek güzel,pırıl hanım..
    sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  3. belgin abla bu muhteşem gözüküyor ama korktum yapmaya:(
    zeynep bebek

    YanıtlaSil
  4. korkma,elini korkak alıştırma.dene,eminim ki becerirsin..ellerin dert görmesin Zeynep'ciğim...
    :)

    YanıtlaSil
  5. canım benim ilk mayalı hamur denemem bu börekle oldu..ve kesinlikle herkese tavsiye ederim..elimizi korkak alıştırmayalım:-)

    YanıtlaSil
  6. ellerin dert görmesin arkadaşımmmm...
    :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...