20 Mart 2012 Salı

PATATESLİ-MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI


Bulgur pilavını sade ve mercimekli ve domatesli,biberli ve tavuklu yaptığım olmuştu da hiç hem mercimekli hem patatesli yapmamıştım.İlk kez denedim ve çok beğendim.Tarif servis arkadaşım Zeynep'ten.Rahmetli anneciği yaparmış,kendi de pek güzel yaparmış..Tarif etti ,ben de çok güzel yaptım..Bakalım siz de çok güzel yapabilecek misiniz...
:)

Evde tavuk suyu vardı ve ben tavuk suyu ile yaptım,suyu çok da yağlıydı hiç yağ eklemedim.

ÖLÇELİM

  • 2su bardağı bulgur(pilavlık)
  • 5 su bardağı kaynar su yada tavuk suyu
  • 1 çay bardağı akşamdan ıslatılmış  yeşil mercimek
  • 1 ortaboy patates
  •  tuz,nane,karabiber
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 adet sivri yada çarliston biber
  • 1 adet ortaboy soğan
YAPALIM
  • Suyu ocağa koyalım,kaynasın.
  • Küçük küp küp doğradığımız patatesi de atalım,pişedursun.
  • 5 dk sonra mercimekleri de ilave edelim.
  • İncecik doğradığımız soğanları da ilave edelim.
  • En son yıkadığımız bulguru ekleyip,tuzunu da katalım.Salçasını da ...
  • Suyunu çekene dek pişirelim.
  • Biraz sulu kalmasına dikkat edelim.
  • Servis yaparken nane ve karabiber ile süsleyelim.
ÖNERİLER
  
     Ama evde tavuk suyu yok,aman şimdi  yeşil mercimeği de nerden bulayım diye düşünmeyin.Bu sefer sadece patatesli yapın,bir daha ki sefer yeşil mercimek de eklersiniz.
     Ben genelde kuru bakliyat hazırlığını hafta sonu yaparım.Hafta sonuna gelecek şekilde kuru fasulye,nohut,barbunya,yeşil mercimek ne varsa birkaç yemeklik olacak şekilde ıslatırım.Sonra onları hafifce haşlar,buzluk kaplarına birer yemeklik,yada pilavlık yada çorbalık ayırırım.Akşam işten gelince ister yemek ister pilav için bakliyat hazır olur.
    Aynı şey tavuk suyu için de geçerli.Hafta sonu bir bütün tavuk alınır,kaba eti ayrılır,gerisi haşlanır suyu hem çorba hem de pilav için ayrılır.Lazım olduğunda kullanılır.

   Eğer tavuk suyu olmaksızın yapılcaksa,aynı usulde pişer,suyunu çektiğinde üzerine bol (2-3 yemek kaşığı)
tereyağ yakılır.


AFİYET OLSUN..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...