27 Mart 2012 Salı

MUTFAKTA ÇİKOLATA KOKUSU: BROWNİ

Yazılara ara vermiş olabilirim ama  mutfaktan uzaklaşmadım.Bu işe de başladım,çok da güzel yorumlar alıyorum,çok da mutlu oluyorum ama yeni yayın yapamadığım zaman da ufak bir suçluluk duymuyor değilim.
O kadar güzel planlarım var ki blog'umla ilgili,eklemek istediğim farklı sayfalar,yararlı bilgiler vs..vs fakat vaktim henüz yeterli değil.
   Hafta sonu browni yaptım.Çok severim.Bir tarife bağlı kalmadım,tamamen kendi tarifim.Tavsiye ederim.
   Bir tarife sadık kalmak çok bana göre değil,tariflerle oynamak hoşuma gidiyor.Neydi ?'Elimizi korkak alıştırmayacağız'..

Browni için  malzemeler:

 ÖLÇELİM


  • 2 yumurta (küçükse 3 olsun)
  • 100 gr sütlü çikolata (80 gr lık da olur..maksat işimiz görülsün)
  • 8 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı dolusu tereyağ
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1kutu krema
  • 2 tatlı kaşığı dolusu kakao
  • 1 avuç iri kıyılmış ceviz
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un


    sütle bayılırım..


tepside..


bol cevizli...



YAPALIM
  • Kremayı eritmek üzere ocağa alalım.Kaynamaya başladığı anda altını kapatalım
  • İçine parçalara ayırdığımız çikolatayı koyalım ve karıştırarak çikolatanın erimesini sağlayalım
  • Tereyağı ve kakaoyu ve zeytinyağı da (yada başaka sıvı yağ) bu karışıma ilave edelim
  • Yumurtaları karıştırma kabına alalım.Toz şekerle karıştıralım (mikserle çırpmadım,gayet de kabardı)
  • Bu karışıma erimiş çikolatalı karışımı ekleyelim.
  • Kabartma tozu,vanilya cevizi de ilave edelim
  • En son unu yavaş yavaş karıştıralım.Yağlanmış kaba dökelim.
  • Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık yarım saat (kürdan testi yapabilirsiniz)  pişirelim
  • Fırından aldıktan 20 dakika sonra 1 su bardağı soğuk sütü üzerine gezdirelim.
  • 2 saat dinlendikten sonra servis yapalım.
Ben 25*25 kare  kapta   pişirdim.Siz de uygun bir borcam ya da tepside pişirebilirsiniz.Bir sonraki denemenizde kendi tepsinize uygun tarifi geliştirebilirsiniz.

İkinci hatırlatma piştikten sonra eklenen süt ile ilgili.Süt muhakkak soğuk olmalı.Eğer daha büyük bür kapta pişiriseniz,size verdiğim 1 bardak süt size yetmeyebilir.Şöyle düşünün;tüm yüzey bir kez birer kaşık süt ile ıslanmış olmalı.Eğer daha ıslak severseniz bir dahaki sefere artırırsınız süt miktarını.

 Ben tüm kek ve kurabiyelerde olduğu gibi browni de de beklemiş ve dinlenmiş olanı  tercih ediyorum.Ertesi gün  yemek,daha çok hoşuma gidiyor.

NOT:Deneyen arkadaşlarım dibi sütlü sütlü çok ıslak oldu dediler,birincisi ince olmuştur(yani tepsi büyük gelmiştir),ikincisi dilimleyerek sütü dökmüşlerdir(ki öyle yapmışlar),o zaman da süt direk tepsinin dibine akar tabii ki.Dilimlemeden  sütü koymalı.Zaten çok soğumadan kesilen kek hamur da olur.Dinlend,rmek de çok önemli.


DAHA DA ÖNEMLİ NOT:Sayfamı  facbook da :belgin anne mutfakta   'beğen' irseniz
                                 ya da blogda  üye olursanız(google ,yahoo ya da tweet hesabınız ile) bu soruları bana sorup, cevap alabilirsiniz.Aksi halde benden günah gitti.
                                           :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...