12 Mart 2012 Pazartesi

MEVSİM SALATA


Salatasız yemek olur mu? Olur da yavan olur.Yaz kış salata severiz .Çeşit üretmek konusunda da marifetliyiz millet olarak.Ama akşam yemeklerinde tercihimiz mevsim salata oluyor.Yapması kolay diye mi yoksa yemekleimize daha iyi eşlik ettiği için mi bilemem.Salatada renk seviyorum.İskambildeki gibi ya her şeyden birer tane,ya aynı renkten hepsi.Mesela ya sadece yeşil olacak,ya yeşil ve kırmızı olacak.Dediğim gibi  çok şükür malzeme çok olunca, çeşit de artıyor.
 Mevsim salata dedim ama bu mevsim salatalardan yalnızca biri.Kıvırcık,kırmızı biber,kırmızı soğan,kırmızı lahana..

YAPALIM
  
 Yarım demet kıvırcık,suyla güzelce yıkanır.Gerekirse sirkeli suda bekletilir.İnce doğranır.
 Kırmızı biberler  de halka(ya da yarım halka) doğranır.
 Kırmızı soğan yarım ay doğranır.Kırmızı lahana resimdeki gibi (ben keşfettim...) çok kolay aynı incelikte doğranabiliyor.
 Sos için;zeytinyağ ,tuz ve balsamik  sirke   seviyorum ben.ama arz eden limon ve sirke de karıştırabilir.

yeşil kırmızının müthiş uyumu..

Sebze  soyacağı ile hem kolay hem hepsi aynı incelikte...
  Salatayı yapmaktaki maharet malzemesinde değil tabii ki.Asıl maharet sosunda.Yağı az olmayacak.1 yemek kaşığı sirke +yarım limon suyu+2-3 yemek kaşığı zeytinyağ güzel lezzet verir.Bir de salatayı pörsütmemeli..Sos önceden yapılıp hazılanabilir ve fakat servisten hemen önce salataya yedirilmelidir.Üzerine gezdirmek yetmez..  Karıştırılmamış   ve sosu zayıf bir salata  malzemesi ne olursa olsun  güzel olmaz.     

2 yorum:

  1. ben nar ekşisi de ekliyorum..

    YanıtlaSil
  2. gercekten de yakışır..balsamiko yeriene...ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...