20 Mart 2012 Salı

KURU FASULYE

Kimi kuzu etli sever,kimi dana kuşbaşılı..Biz de etsiz seviyoruz.
Zaten protein deposu  değil mi değil mi bu mübarek.
Kuru fasulye bana kaynağından geliyor,şeker fasulye.Adı üzerinde şeker gibi,pişmeşi de kolay.Annem bahçeye ektiğinde tam organik kuru fasulye oluyor,nap'sın eti.Erkeklerin hayır demediği bir yemek daha!Şöyle bir karıştırdım da kuru fasulyenin faydalarını,protein deposu olması birinci özelliği..pekiii  sinirleri kuvvetlendirdiğini ve kemik yapısını güçlendirdiğini biliyor muydunuz?.Ben de bilmiyordum,öğrendim.
Keşke fırınımız olsa da güveçte yapsak,bak o zaman dibine bir kaç parça kemikli et pek yakışır.
Neyse şimdi konuyu dağıtmadan elimizdeki tarifi verelim.


ÖLÇELİM

  • 2 su bardağı haşlanmış kuru fasulye 
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1  sivri biber
  • 1 domates
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı tereyağ+2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • tuz
  • 4 su bardağı kaynar su
YAPALIM
  • Yağları tencereye alalım
  • Yemeklik doğranmış soğanları ekleyelim.2-3 dk kavuralım.
  • Sivri biberi yine küçük doğrayalım,kavrulan soğana ilave edelim,kavurmaya devam
  • Domatesleri  kabuğunu soyalım,küp doğrayalım,tenceredeki karışıma ilave edelim.
           Kışın pek sera ürünü kullanmak istemesem de mecbur kalıyorum.Yazın domates ve biberden menemenlik hazırlamıştım.Biber ve domates yerine bu karışımdan koydum.Yaz gelince yapacağım   yine inşallah..
  • Kuru fasulyeleri de koyalım.Bu aşama önemli.Burada sos ile kuru fasulye ne kadar birlikte pişerse o kadar tatları yoğunlaşır.Sos az ise biraz su ilavesi ile kavurmaya devam edebilirsiniz.Salçayı da ekleyip,kavurmaya devam edelim.Yaklaşık 10 dk kavurmak gerekir.Bu sırada ateşin  altı kısık olmalı.
  • Sonra kaynayan suyu ilave edelim.5 bardak kaynar su dedim ve fakat,fasulyenin cinsi ve haşlanma derecesi su miktarını değiştirir.Şöyle yapabilirsiniz,suyu fasulyelerin üzerini 2 parmak geçecek kadar koyabilirsiniz.Ve takip edersiniz.Bu sırada tuzu koymayı da unutmayın lütfen.
  • Kısık ateşte fasulyeler iyice yumuşayana dek pişirelim.
   Düdüklüde de pişirebiliriz,fakat;  şeker fasulye çabuk dağılıyor o sebeple düdüklüde pişirmeye uygun bir cins değil.Siz fasulyenizin huyunu biliyorsanız,kavurma işlemini tamamladıktan sonra fasulyelerin üzerini iki parmak geçecek su ilavesi ile   düdüklüde pişirebilirsiniz.

 Yanına turşuyu unutmamak lazım.Turşum  kayınvalidemden,Kırşehir usulü..Onu da yazlık tariflere saklıyorum...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...