9 Mart 2012 Cuma

SEBZELİ BİFTEK

Kırmızı et ve yanında sebze..Bir de pilav.Vakit kısa olunca,iki tane okuldan dönmüş aç kurt, acıktık naraları atarak etrafında dört dönerken hem hızlı düşünüp hem de pratik yemekler yapmalısınız.
Ve hep ön bir hazırlık olmalı.Mesela sabah evden çıkarken buzluktan et çıkmalı,akşama ekmek yapılacaksa hamur yoğurulmalı,haşlama işi varsa sabah haşlamalı ki akşam işten dönünce bir de ona vakit ayırmamalı..vs..vs..
Akşam mutfağa girdiğimde yemek yapmak yada hamur yoğurmak bana terapi gibi, bir de keyifle yenildiğini görmek..
Yarına ne pişirsem  birçok  yemek yapanın(hanımların demiyorum,dikkatinizi çekerim) günde en az bir kere aklından geçer.Haftada bir kez sebze,bir kez bakliyat,bir kez balık,bir kez tavuk,bir kez kırmızı et...Azıcık önüne  azıcık arkasına da ek yemek  yaparak ve turşudur,salatadır derken hepimizin sofrası her akşam şenlenmiyor mu?
Dün akşam kırmızı et pişireyim dedim.Sabah buzluktan çıkarmıştım,her ihtimale karşı.Aslında biftek tavada caz caz daha güzel oluyor ama buzluktan çıkan et sertleştiği için riske atmak istemedim.Yanına iki patates ,havuçla sebzeyi da takıma dahil ettim ve düdüklüde pişirdim.Yanına da mısırlı pilav.Rengarenk bir yemek oldu.Biz beğendik,size de kolay gelsin...

ÖLÇELİM

  1. Kişi başı  1 biftek(ya da tercih ettiğiniz iri parçalı et)
  2. 2 iri patates
  3. 2havuç
  4. 2-4 yemek kaşığı sıvıyağ
  5. 1 tatlı kaşığı kekik
  6. 1 tatlı kaşığı tuz
  7. 1 tatlı kaşığı salça
  8. Arzu eden pul biber(ben renk versin diye tatlı yaprak pul biber kullanıyorum)
  9. yarım çay bardağı su
YAPALIM

  1. Düdüklüye yağı koyalım ve kızdıralım
  2. Etleri dizelim ve harlı ateşte iki yüzünü rengi dönene dek kızartalım.
  3. Ocağın altını kısalım,et suyunu salsın ve pişmeye devam etsin.
  4. Bu arada patatesleri ve havuçları soyup iri doğrayalım.
  5. Malzemelere eklemeyi unutmuşum,bir de soğanı ikiye böldüm(küçük soğan olsaydı iki tane bütün koyardım)
  6. Doğranan malzemeleri ete ekleyelim,lezzetleri karışşın.Karıştırmaya gerek yok.Bir kaç dakika böylece pişsin..Tuzu,biberi,kekiği, salçayı da ilave edelim.
  7. Bu arada et suyunu iyice salmış ve sulanmıştır,içine (düdüklünüzün huyunu siz bilirsiniz) yarım çay bardağı su ilave edelim.
  8. Kapağı kapatıp 20-25 dakika (ben pişirdim ) pişirelim.
Servise hazır.Bu arada pirinç suya konulmuş olacak ki et pişerken,pilavımızı da hazırlayalım.
Lütfen pilav tariflerine göz atmayı unutmayınız...(reklam kokusu alıyorum...  :))



      AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...