21 Mart 2012 Çarşamba

KEREBİÇ

Bu tarife televizyonda yöresel yemekler yapan bir programda rastladım.Tarifini almışım.Anlatan şöyle diyordu,Antakya yöresinde ev yapımı zeytinyağların kalitesi bu tatlı kurabiye yapılarak anlaşılırmış.İsmi çok ilginç geldi,azıcık araştırınca  bu tatlının Mersin yöresine ait,ramazan ayında sıklıkla yapılan bir tatlı adını öğrendim .Üstelik benim tarife de pek benzemiyordu.Ama orjinal tarifi de en kısa zamanda deneyeceğim.
Kerebiç için hazırlana  hamur  ahşaptan yapılmış kerebiç kalıplarında şekillendiriliyor.Sevgili arkadaşım Yasemin'in bana armağanı olan kerebiç kalıbını da bu vesile ile kullanmış oldum.Ve bu sadece zeytinyağından yapılan,ağızda dağılan ve uzun süre bayatlamadan dayandığı söylenen(bunu test etme şansım yok zira bitti) kurabiyeleri  çok beğendim.




ÖLÇELİM

  • 2 çay bardağı zeytinyağ(riviera kullandım)
  • 1 çay bardağı su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 2-3 su bardağı un(ben kara un koydum)
içi için,  ceviz ve tarçın

YAPALIM
  •  Zeytinyağ,su, şeker karışsın
  • Kabartma tozu bir barka una karıştırılarak eklensin.
  • Kalan un yavaş yavaş eklensin,yumuşak hamur olsun.
İçi için,iri dövülmüş bir avuç ceviz bir çay kaşığı tarçın ile karışsın.

  • Hamurdan portakal büyüklüğünde parça alınsın.Avuç içinde açılsın.Ortasına iç konulup ,yuvarlak top yapılsın.
  • Kerebiç kalıbına bastırılsın,yağlanmış tepsiye ters çevrilsin.
  • Kalıp yoksa,ek yeri açağı gelecek şekilde bezeler tepsiye yerleştirilsin.
  • Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 20 -25 dakika pişsin.


Bu olması gereken tarif..Ben nasıl yaptım peki..Hamuru yaptım,içi hazırladım.Bezeleri yaptım ,içlerini doldurdum,kalıba koymaya başladım ve fakat fırındaki poğaçalar pişti pişecek,acele etmek lazım.Kalan iç malzemeyi kalan hamura karıştırdım ve yaptığım bezeleri direk kerebiç kalıbına bastırdım.Kalıba da biraz susam  ektim,böylece üstleri de süslenmiş oldu.Böylece benim kerebiçlerimin yarısı içli yarısı da içi hamurunda oldu.Bence ikisi de hoş,zamanla yarışanlara alternatif olur diye anlattım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...