13 Mart 2012 Salı

KARIŞIK DOLMA..

Mevsimsiz sebzeleri sevmiyorum ama biber dolmasını çok seviyorum.Hatta bununla ilgili hakkımda başka yemek yapmadığıma dair rivayetler bile vardır. Kış ortasında biber dolması yapmıyım diye epey direndim ama sonunda dayanamadım,  kendimi de iyi hissedeyim bari diye karışık dolma yaptım.Birkaç dolmalık biber,iki kabak,birkaç asma yaprağından karışık dolma ...Sarmaları  anneciğim sarmıştı da buzluktaydılar.Geçen gün pişirdiğimde ,karışık dolmaya yakışır diye birkaç tane ayırmıştım,pek de iyi yapmışım.Bakalım nasıl yapmışım...    :)


ÖLÇELİM

  1. 5-6 dolmlalık biber
  2. 2 adet dolmalık kabak  (yani,içi oyulacak kadar olsun)
  3. 1 iri kuru soğan (ya da iki küçük)
  4. 3-4 yemek kaşığı pirinç
  5. 200-250 gr kıyma
  6. 1 yemek kaşığı salça
  7. 3-4 dal maydanoz
  8. baharat(tuz,karabiber,kaşık ucu kekik)
  9. kapak yapmak için domates
YAPALIM
  1. Dolmalık biberler yıkansın,içi çıksın
  2. Kabaklar soyulsun ,içi oyulsun
  3. Bir kaba pirinç konsun,yıkansın.
  4. İçine soğanlar ,ince,yemeklik doğransın,pirince eklensin.
  5. Kıyma,baharat,salça ,maydanoz ilave edilsin.(baharata ölçü sormayın,ille de istiyorsanız,birer çay kaşığı derim)
  6. Yoğrulsun.Kıyma yağlıysa yağ gerekmez ama yağsız ise yumuşatsın diye bir-iki kaşık sıvı yağ     ister.
  7. Kuru olmasın diye 1-2 kaşık da su iyi olur.
  8. Biberler  ve kabaklar dolsun,tencereye konsun :)     Çok doldurulmasın ki; içler yolunu şaşmasın..
  9. Kapaklar kapatılsın.
  10. Siz bunları hazırlarken kaynayan  su tencereye,dolmaların hemen hemen yarısı(daha az demek istiyorum)na kadar  konsun.Üzerine azıcık sıvıyağ gezsin,1 tatlı kaşığı tuz gezdirilsin.Arzu eden suyuna da 1yemek kaşığı salça ilave edebilir.
  11. Pirinçler yumuşayıp uzayana dek kısık ateşte pişsin.
  12. Afiyet olsun.

   Sarma tarifi vermiyorum.Hazırda vardı.Tazesini yapınca anlatırım.

   Dip not: Aslında kabak dolmasına dere otu yakışır ama karışık dolma diye ben tercih etmedim..Arzu eden ekleyebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...