2 Mart 2012 Cuma

KARAMELLİ ELMALI TURTA







Bu tarifi tesadüfen internette dolaşırken buldum.Damak tadıma hitabeden gayet hafif bir turta.Tarif almamıştım.Esasen tarif alsam da pek uymayı sevmiyorum.Herkesin kendi el ayarı olması gerektiğine inanıyorum.O yüzden diyorum bana güvenmeyin diye.Verdiğim tarifler uymuyorsa benim eksik verdiğimden değildir.Herkesin bardağı farklı,kaşığı farklı,ya mutfak terazisi kullanılacak,gr hesabı çalışılacak,ya da herkes kendi hamuruyla anlaşacak...Ezcümle denemek lazım..Buyrun deneyelim...







ÖLÇELİM


  1. 3-4 aynı boyda mayhoş elma(  yarım ay şeklinde dilimlenecekler)
  2. 1 su  bardağı toz şeker
  3. 2 yemek kaşığı tereyağ
Anlaşılacağı üzere bu malzemelerle  karamelli  kısım hazırlanacak.Hamur içinse:
  1. 2 su bardağı un (un ölçüsü vermeyi hiç sevmiyorum)
  2. 125 gr yumuşak margarin yada tereyağ(ben tereyağ kullanıyorum)
  3. bir çimdik tuz
  4. 4 yemek kaşığı toz şeker (tatlı seven bir kaşık daha ekleyebilir)
  5. 1 paket vanilya
  6. 1 limon kabuğu rendesi (tamamı olmayabilir)
  7. 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  8. 1 yumurta
YAPALIM

  1. Önce hamurumuzu hazırlayalım.
  2. Un hariç tüm malzemeleri karıştıralım.
  3. Unu  azar azar ilave edelim.Hamur toparlanıncaya kadar yoğuralım.Un az gelirse azar azar ilave devam edelim.Yumuşak bir hamur olsun.
  4. Üzerine nemli bez örtelim ve dinlenmeye bırakalım.
Biz de bu arada karamelli elmalarımızı yapalım.,
  1.   Yanmaz bir tavaya   toz şekeri alalım,tahta bir kaşık yardımıyla karıştıra karıştıra eritelim.
  2. Karamelize olana dek  yakalım.Bu ince bir ayar,çok yanarsa tadı acır.Az yanarsa (benimki gibi) rengi açık  olur.Tavada rengi pek belli olmuyor.Bıçak ucuyla porselen tabağa koyarsanız anlayabilirsiniz.Tatlı bir yanık rengi olacak.Bu hale geldiğinde içine tereyağı ekleyelim.
  3. Köpük köpük olduğunda, içine dilimlediğimiz elmaları içine atalım ve 2-3 dk  kaynatalım.Elmalar karamel sosa iyice bulansın.
  4. Pişirme kabınız kelepçeli yuvarlak kalıp,ya da kare olabilir.Ben tart kalıbı kullandım,o da oldu.(tart kalıbında yuvarlak sırtsırta dizilirse güzel gözüküyor ama kare kalıpta sıra sıra dizilirse hoş gözüküyor)
  5. Kalıbın altına elmaları sırt sırta dizelim.Kalan sosu üzerine gezdirelim.
  6. Dinlenmeye bıraktığımız hamuru  tepsimizi örtecek şekilde açalım.( Hamur bezesinin altını ve üstünü unlarsak merdane ile kolayca açabiliriz)
  7. Açtığımız hamuru elmalarımızın üzerine yayalım.Çatalla ortasından delelim.
  8. 180 derce fırında hamur kızarana dek pişirelim.
  9. Fırından çıktıktan yarım saat kadar  sonra kalıbımızı servis kabına ters çevirelim..
  10. İsterseniz tarçınla isterseniz kremayla (krem şanti yada kaymak) servis yapabilirsiniz.

Kahveye çok güzel eşlik ediyor.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...