12 Mart 2012 Pazartesi

KARA UN POĞAÇASI

Tam buğday unu demesi yeni icat oldu.Bunun adı kara un değil miydi..Daha lezzetli olduğu kesin.Her poğaça yaptığımda eşim,bunu kara undan yapsan nasıl olur diye sorar.Bu kez denemek istedim ve çok beğendim.Yumuşacık,gayet lezzetli ve doyurucu oldu.Size de tavsiye ederim.


      ÖLÇELİM


  1. 50 gr tereyağ
  2. 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
  3. 2 yumurta,birisinin sarısını alalım(üzeri için)
  4.  3 yemek kaşığı yoğurt
  5. 1 yemek kaşığı  kaymak 
  6. 1 tatlı kaşığı   toz şeker
  7. 1 tatlı kaşığı tuz
  8. bir parça(yaklaşık 200 gr) beyaz peynir
  9. maydanoz                        


YAPALIM

  1. Un hariç tüm malzemeyi karıştıralım   
  2. Unu azar azar ekleyerek yumuşak bir hamur yapalım.
  3. burada tüm malzeme ,peynir ve maydanoz da ham ura girecek.Tam acil durum poğaçası yani.
  4. Poğaça şekli verilerek ,üzerine yumurta sarısı  sürülecek.Arzuya göre süslenecek.Yağlanmış tepsiye  aralıklı dizilecek.
             180 derecede kızarana dek pişecek. (20-25 dk)

 Benimki tamamen evde kalan malzemeli değerlendirmek oldu esasen.Kalan  bir kaşık kaymak,bir kutu krem penirin yarısı derken,hepsini kullandım.Kabartma tozu konulan hamurların bekletilmesi kabarmasına engel olabilir.  Ben mecburen beklettim ,fena da kabarmadı ama  yumuşacık ve çok lezzetli oldular.
Peynir ve maydanozu hamura eklemek de çok pratik oluyor.Vakti dar olanlara duyurulur.Bir kaç tanesinin üzerine de rendelenmiş kaşar koydum.Hem görüntüsü güzel oldu hem tadı..Benden söylemesi...



                                                                                                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...