21 Mart 2012 Çarşamba

FIRINDA BALIK:ÇİPURA (ÇUPRA)

Balık deyince aklıma hamsi gelir,nedense(!)..En kendine has tadı olan balık.İstavritin tazesi ,mezgitin irisi, palamutun ekşilisi...Çuprayı da restoranda ızgarada yemek güzel.Evde ilk kez denedim.Büyük balık genelde somon füme tercih ediyorum.Onu da fırında yapıyorum.
Buzlukta temizlenmiş balık olunca en azından bir gün ne pişirsem derdi olmuyor.Yanına yeşil bir salata ve çorba..Hem sağlıklı hem keyifli bir menü.
Çocuklar da çok şükür severek yiyor..Bize de mutfağa girmek düşüyor...



HAZIRLAYALIM

  • 4 adet çupra
  • 2 kuru soğan 
  • 4-5  yeşil biber(benim kalmamış,koyamadım maalesef)
  • 3-4 ikiye yada dörde bölünmüş domates
  • 4-5 defne yaprağı
  • 3-4 diş sarımsak
  • tuz
  • karabiber
  • 1-2 kaşık zeytinyağ
YAPALIM
  • Güzel ayıklanmış ve yıkanmış balıkların iki yüzünü ve içlerini hafif tuzlayalım
  • Dışlarına biraz karabiber serpelim
  • tepsiye dizelim
  • Üzerlerine ve etrafına domates,biber ve soğanları yerleştirelim.Sarımsakları balıkların üzerlerine koyalım.
  • Zeytin yağını tepsideki malzemelerin üzerinde gezdirelim.
  • 200-220 derece ısıtılmış fırında kızartalım.


Dilimlenmiş domatesler,bütün biberler,soğan ve sarımsak birlikte az yağ ve tuz ile tatlandırılarak tepsiye konulmalıdır.Defne yapraklarını unutmuşum,resmi görünce hatırladım.Ama ille de olmak zorunda değil tabii ki...
Bir hatırlatma daha;
Fınındaki balığı çok fazla kızartıp ta kurutmamak lazım.Eskiler ne der:
Et kanlı,balık canlı  yenir...


AFİYET OLSUN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...