5 Mart 2012 Pazartesi

KEK KALIBINDA ÇİÇEK EKMEK (ön mayalı)





Ekmek yapmayı çok seviyorum.Aslında yemeyi de seviyorum ama ..neyse!   :)    Almanya'da yaşadığım süre zarfında hem ekmek çeşitlerine hem de sunuluş tarzlarına hayran kalmıştım.Biz ekmekci bir toplum olmamıza rağmen ne hikmetse bakkal ekmeğinden kurtulamadık.Ekmeğin unu  kararınca,şekline de azıcık afil verince fiyatının on misli-abartmıyorum değil mi?- artmasına da akıl erecek gibi değil.Ben de başladım ekmek yapmaya.Aslında aklımda çok çeşitli ekmekler var bununla ilgili çok da güzel siteler var.Mesela   http://www.40firinekmek.com/   ve  http://ekmeksanati.com/     tavsiye ederim.Çeşit çeşit ekmekler.Ben fikirleri buradan alıp kendi tariflerimi ,elimdeki malzemelere göre ayarlıyorum.Geçen hafta yapmıştım.Kek kalıbında, sağolsun beni şaşırtmadı.Tek sıkıntı  var ,o da bizim mutfak tipi fırınlarda pişirmek  çok kolay olmuyor.Olsun o kadar!




ÖLÇELİM

  1. 4 su bardağı un       (+ 3 yemek kaşığı dolusu un)
  2. 1 tatlı kaşığı toz maya  (+ 2 çay kaşığı toz maya)
  3. tuz
  4. 1 yemek kaşığı şeker
  5. 3 su bardağı su (+ 1  su bardağı su)
YAPALIM

Ön Maya için;
      Parantez içinde yazılı miktarlarda un ,maya ve suyu   karıştıralım.Oluşan cıvık hamurun üzerini örterek beklemeye alalım. En az 3-4 saat.

  1. 4 su bardağı unun ortasını havuz yapalım,içine ön mayayı,1 tatlı kaşığı toz mayayı,tuzu,şekeri ekleyip yoğurmaya başlayalım.
  2.  Önerilen suyu yavaş yavaş ekleyelim.Elimize yapışır.Tezgahı unlayıp tezgaha alalım.Orada toparladıktan sonra mayalanmanın olacağı kaba koyalım.(kabı hafif yağlarsanız kolay ayrılır.)İki kat kabarana dek mayalanmasını bekleyelim.En az iki saat.(fazla da olsa olur.)
  3. Mayalanan hamuru bol unlu tezgaha alalım.rolu yapıp(çok hırpalamayın,basit hareketlerle)kek kalıbına yerleştirin.
  4. İki kat  kabarana dek beklesin.
  5. Fırının en alt rafına kaynar su dolu bir kap yerleştirin.
  6. Önce den ısıtılmış 220 derece fırında 15 dk 220 de sonra 190 derecede kızarana dek pişirin.



pek güzeldi...

DİKKAT EDELİM

ters çevirince çiçek oldu...
kalıpta henüz...

  1. Ekmek yapmak çok kolaydır,hamurla dost olalım.
  2. Ben sabaha yapmak isiyorsam ,sıralamayı şöyle yapıyorum.İşe giderken ön mayayı hazırlıyorum.
  3. Akşam işten döndüğümde mükemmel bir ön mayam oluyor.Hamurumu mayalıyorum,beklemeye alıyorum.
  4. Yatarken de şekil verip sabaha kadar mayalandırıyorum.Akşam  kalıbın dibinde küçücük olan hamur sabaha inanılmaz kabarmış oluyor..
  5. Genelde fırının içini kullanıyorum(sıcak fırın kastetmiyorum,boş fırın)
  6. Sabah iyice mayalanan ekmeği fırına veriyorum.40 dk da kahvaltıya hazır.
  7. Bu ekmeği ön mayasız da yapabilirsiniz.Daha kısa sürer.O zaman kullandığınız maya miktarını 1 paket yapın lütfen.
  8. Ön maya (poolisch)  yapıldıktan sonra kapalı kapta 3 gün dolapta bekletilebilir.Ekmek yapılacağı zaman en az 3 saat önce dolaptan çıkarmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...