1 Mart 2012 Perşembe

TAM BUĞDAY EKMEĞİ




Ekmeği evde yapınca bu kadar sık ekmek tarifi almanız kaçınılmaz.Her sefer farklı deniyorum.Bazen uzun mayalıyorum,bazen kısa.Mesela dün akşam kısa mayaladım.Fırında  başemel soslu tavuk vardı.Sıcağına pişsin diye  ekmeği de pişirdim.Tadı çok güzeldi,ama içi göz göz olsun derseniz en az  4 saat bekleteceksiniz.Tabi ikinci mayalanma süresi en az 4 saat olacak.Vakti dar olanlar rahatlıkla deneyebilir..Buyurun mutfağa...


TAM BUĞDAY UNUNDAN EKMEK

ÖLÇELİM


  1. 4 su bardağı un
  2. 1 paket toz maya
  3. 2 su bardağı süt(ılık)
  4. 2 yemek kaşığı zeytin yağ(tercihe bağlı)
  5. 1 yemek kaşığı tuz (tamamen damak tadı)
  6. mis gibi koktu.....


  7. 1 yemek kaşığı toz şeker( ben 2 yemek kaşığı pekmez koydum)


  YAPALIM
  1. Unumuzu yoğurma kabına alalım.
  2. Üzerine toz mayayı atıp,una iyice karıştıralı.
  3. Sonra tuz,şeker(yada pekmez) ,ılık sütü ilave edelim.
  4. Ekmeğimizi yoğurmaya başlayalım.Muhtemelen sıvı miktarı az gelecek,içine ılık su koyalım.
  5. Mayalanma süresini uzun tutamıyacağımız için sıvılar ılık olmalı(sıcak değil!),vaktiniz çoksa oda sıcaklığındaki süt veya su da kullanabilirisniz.
  6. Hamur elimize yapışabilir.Bu gibi durumlarda tezgahı hafif unlayıp ,tezgahta yoğurmak işinizi kolaylaştırır.Yağladığınız mayalanma kabına alalım,üzerini temiz bir mutfak bezi ile örtelim.
  7. Yaklaşık 1 saat mayalansın.
  8. Ben hamur gayet gevşekken ,tezgahı unladım,hamuru tezgaha aldım,zarf şeklinde kapatıp,iki yanlarından cekem suretiyle iyice uzattım ve yuvarlak ,ortası delik kek kalıbına yerleştirdim.
 Ve ikinci mayalanmaya bırakalım.Kabım biraz daha büyük olsaymış,daha çok kabaracakmış,ama benim zaten acelem olduğu için   1-1.5 saat sonra  fırına aldım.Fırının alt rafına ayrı bir kapta sıcak su koyalım.

Önce 220 derecede  10 dk,sonra iyice kızarana dek 200 derecede pişirelim.
kalıba yerleştirdim....

AFİYET OLSUN....





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...