30 Mart 2012 Cuma

BAKLAVA

Resimdeki baklavanın bende  hikayesi  var.Almanya'daki ilk bayram Ramazan bayramıydı.Ama orada bayram tatil gününe denk gelmediği için eşim işine ,çocuklar da okula gittiler.Kaldım mı evde mübarek bayram günü tek başıma.Nasıl üzülmüştüm.Hemen kalktım bayram dediğin tatlısız olmaz diye  baklavayı yaptım.Gelen giden olmadı tabii ama  biz afiyetle yemiştik..

Eskilerden baklava tek tek bezelerin açılmasıyla kırk kat yapılırmış.Hala Beypazar'ında 80 kat baklava   yapılıyor ve satılıyor.Sonraları merdane sağolsun,hamur açmaya vakti olmayan yada beceremeyen bizleri bu dertten kurtardı .Ben bu yöntemle hem  baklava,hem dilber dudağı yapabiliyorum.'Aaaaa baklava mı yapıyorsun' diye şaşkın şakın soranlara da diyorum ki...Herkes yapabilir,inanın çok kolay ve çok eğlenceli..
Denemeye değer..

MALZEMELERİ HAZIRLAYALIM

ŞERBET 


  •   4 su bardağı şeker
  •  3su bardağı su
  • 2-3 damla limon suyu
Şerbeti   önceden kaynatalım.Şekerle beraber suyu  ocağa alalım.Şeker eriyene dek karıştıralım.Kaynamaya başladıktan sonra 10 dk kaynatalım.Ocağın altını kapatalım,limon suyunu ekleyelim.Şerbeti soğumaya bırakalım.Bir gün önceden yapın ve dolaba koyun.
Aslında dolapta hazır şerbet olması her zaman işinize yarar.Ve bir kaç ay bozulmadan durabilir.

HAMUR

  • 1 çay bardağı sıvıyağ(büyük,yeni nesil kahvaltı bardakları var ya)
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 1 kahve fincanı sirke(üzüm)
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 fiske tuz
  • 3  su bardağı un
  • Açmak için nişasta (bir paket-200-250 gr)
  • 250 gr tereyağ

YAPALIM

  • Unu yoğurma kabına alalım (elesek iyi olur)
  • Kabartma tozunu ,tuzu ekleyip harmanlayalım
  • Ortasını havuz yapalım.Sütü,yağı,yumurtayı sirkeyi koyalım.Elimizle bir taraftan ortadaki sıvıyı karıştırıp bir taraftan yanlardan un almak suretiyle hamuru yoğuralım.Ele yapışmayan (yapışıyorsa ve un az geldiyse azar azar un ilave edebilirsiniz),kolay yoğurulan   ve çok sert olmayan bir hamur olsun.Yoğurdukça hamur pürüzsüz olur ve  daha güzel açılır.Üzerine nemli bez örtelim.Yarım saat dinlendirelim.
  • Bu sırada cevizleri hazırlayalım,çok ince sevmiyorum ben,biraz dişe gelmesi hoşuma gidiyor.Fıstık da tercih edebilirsiniz.
  • Bir tavaya 250 gr tereyağ koyalım, eritelim.Beklesin.
  • Dinlenen hamuru önce ikiye ,sonra her parçayı 15 bezeye ayıralım (böylece 30 küçük bezemiz olacak)
  • Açtığımız bezeleri birer birer tezgaha bol nişasta serperek  pasta tabağı büyüklüğünde açalım.15 tanesini üst  üste koyalım.Böylece elimiz de iki tane 15'lik hamur grubu olacak.
  • Bunları  fırın tepsinizin büyüklüğünde merdane ile açın.Tepsi yuvarlak ise yuvarlak şeklini korumaya,tepsi dikdörtgen ise bu şekli korumaya dikkat edin.Tepsiye yerleştirelim.
  • Üzerine bolca ceviz ya da fıstık serpelim.
    Bu aşamada yaşanan sıkıntı,kenarların kıvrılması ve kenarların daha çabuk incelmesidir.
   Kıvrılmaya engel olmak için hamuru büyütme işlemi esnasında  ters yüz etmektir.Biraz büyütüp,arkasını çevirmek ve bu işlemi hamur büyüyene dek tekrarlamak işinizi kolaylaştırır.
  • İkinci 15 lik grubu da bu şekilde hazırladıktan sonra tepsideki cevizli kısmın üzerine yayalım.
  • Baklava dilimi verecek şekilde (ben küçük karecikler şeklinde kesmeyi de seviyorum,zorlanacağınızı düşünürseniz aklınızda bulunsun..
  • Erittiğimiz yağa biracık da sıvıyağ ilave edebiliriz.Bir çay bardağı kadar.Yağı güzelce kızdıralım,kaynasın.
  • Eğer yağnızdaı tortu(yani tencerenin dibinde beyaz köpükcükler )oluştuysa muhakkak bir tülbent yardımıyla süzmelisiniz.Çünkü bunlar pişerken yanar ve kötü gözükür.
  • Kızgın yağı dilimlediğimiz  baklavanın üzerine her yerini ıslatacak şekilde gezdirelim.
  • 175   derdeceye ısıtılmış fırında kızarana dek pişirelim.Yavaş yavaş çeke çeke pişsin.Hamur kalmasın.
En sıkıntılı kıımlardan biri de şerbet kısmıdır.Baklava şerbeti kıvamlı yani hafif koyuca olmalıdır.Fırından çıkan tepsideki baklavalar ılınana dek beklemeli sonra soğuk şerbet tatlıya verilmelidir.
Bir kepçe yada kaşık yardımıyla şerbet tatlının üzerinde bir tur gezdirilir.Çekmesi beklenir.İkinci tur da böyle tamamlanır.Üçüncü tur gerekirse verilir.Size verdiğim ölçüde şerbeti yapıp da bir seferde dökmeyin sakın.Artarsa saklayın.Sakla samanı gelir zamanı.

Tatlı tamamen soğuduktan sonra servis edebilirsiniz.
Tatlınız ağızda dağılsın ve yumuşasın istemiyorsanız üzerini tepsi ile kapatmayın.Örtün.

Başka sorularınız olursa  lütfen yorum kısmında sorunuz,seve seve yardımcı olurum.


 AFİYET OLSUN

3 yorum:

  1. Sizden cesaret aldim. Ben de deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. gecikmiş cevap için özür dilerim.sağlık sorun ları sebebiyle bloğuma bakamadım epeydir.umarım denediniz.haberlerinizi bekliyorum.
    :)

    YanıtlaSil
  3. gecikmiş cevap için özür dilerim.sağlık sorun ları sebebiyle bloğuma bakamadım epeydir.umarım denediniz.haberlerinizi bekliyorum.
    :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...