22 Şubat 2012 Çarşamba

PAPATYA KURABİYE





Mutfak maceralarımı paylaşmaya bugün başlıyorum..İtiraf etmeliyim,hiç de kolay olmadı.Sayfa düzeniymiş,yazı 
nefis kurabiyeler...
çeşidiymiş.Mutfakta iyi olduğumu düşünüyorum ama bilgisayarda değil.Hamur yoğururken aldığım hazzı size ifade edebilir miyim bilemiyorum ama deneyimlerimi ve tecrübelerimi paylaşmaktan mutluluk duyacağım.Olumlu olumsuz tüm geri dönüşleriniz benim için çok değerli.Umarım hep birlikte keyifli mutfak maceraları yaşarız..

İlk tarifimiz tatlı olsun istedim.Ben bir kurabiye canavarıyım.Tüm kurabiye severler için bu tarif.
Herkes kendi özgün fikirlerini kullanabilir.Aslolan hamur.Yumuşacık olmalı.Bu hamur biraz dinlenmeyi sever.Önceden iyice ısıtılmış fırında pişmek ister,yoksa şeklini kaybeder.Onunla dost olun,asla size ihanet etmez.Yüzünüzü kara çıkarmaz.Hadi şimdi denemek için mutfağa.....




ÖLÇELİM

200 gr margarin yada tereyağ  (ben tereyağ kullanıyorum,şefin tavsiyesi!)
Yarım çay bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı dolusu pudra şekeri
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 çay kaşıgı kabartma tozu
1 Limon kabuğu rendesi(varlığı yada miktarı arzuya göre ayarlanmalı)
3 Su bardağı un( az fazla az eksik olabilir)


YAPALIM


  1. Yoğurma kabımıza  oda sıcaklığında bekletilmiş tereyağımızı alalım.
  2. Üzerine un hariç tüm malzememizi ekleyip ,çırpma teli ile karıştıralım.Dikkat ederseniz listede un yok.En sıkıntılı konudur bu un meselesi.Ama un kalitesine göre,bardak büyüklüğüne göre,kullanılan yumurtanın büyüklüğüne göre dahi değişir.O sizin el maharetinizi ister.Bu sebeple tüm hamurlarımızda un kullanırken dikkat edilmesi gereken, unu yavaş yavaş eklemektir.Bugün yaptığımız kurabiyede hamurumuz yumuşak olacak.Yaklaşık 3 bardak un yeter.
  3. Unu karıştırdığımız  bulamaca yavaş yavaş ekleyelim.elimize yapışmayan yumuşak bir hamur olduğunda(kabın kıyılarından toparlandığında) hamurumuz olmustur.
  4. Ikiye bölelim.Yarısına ince kıyılmıs fındık dıger yarısına kakao koyalım.Bunlara ölcü vermiyeceğim.Tamamen sizin damak zevkinize kalmış.(yaklaşık iki tatlı kaşığı kakao güzel renk verir)
  5. Tezgahı unlayalım.Merdane yardımıyla  hamuru acalım.Bisküvi kalınlığında olsun.Cm ölçü istemiyorum.Göz kararı yaparız biz.
  6. Papatya kalıbı ile şekiller çıkaralım.Ya da evde sizin başka kalıplarınızla olabilir.Bardak olabilir.Düşünün  ve deneyin.Bana da haber verin...
  7. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10 dk pişirin.

           Pişirme de sıkıntılı mevzudur.Herkesin fırını ayrı.10 dakika az gelmesin size.(Ama çifte kavrulmusş severseniz ,o da olur).Pişmedi sanmayın.Fırından alın.5 Dk sonra tepsiden servis kabına yerleştirin.Kıyır kıyır,mis gibi limon aroması kokan kurabiyeler hazır.Kapalı kapta bayatlamadan on gün bekler.Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...