24 Şubat 2012 Cuma

TAM BUĞDAY UNUNDAN BAZLAMA





Hımmm...Şimdilik eski tariflere devam.Aslında sabah kuru fasulye ve pilav pişirdim.Resimler de hazır ve fakat  sonraya sakladım.Ekmek ,pasta börek işine devam.Yorumlarınızı ve isteklerinizi yazarsanız,sizin için dener yazarım.

Tam buğday unundan yapılmış bazlama tarifine ne dersiniz.Un-su-tuz maya...Müthiş dörtlü..Yoğurun stres atın,pişirin mis gibi koksun, yeyin-yedirin mutlu olun.Hadi tekne başına...






ÖLÇELİM


  1. 2 su bardağı un 
  2.  1 su bardağı su(ılık)
  3. 1 tatlı kaşığı maya(toz )
  4. tuz
  5. 2 yemek kaşığı pekmez ya da 1 tatlı kaşığı şeker
YAPALIM
  1.  Kural bir: elimizi korkak alıştırmıyalım.
  2. Unu kabımıza eleyelim.İçine toz maya yı ekleyip güzelce harmanlayalım.Aslında bu usül tüm mayalı hamurlarda esasdır.Un ile toz mayanın iyice karışması.
  3. Sonra tuz,şeker ekleyelim.YA da tercihen pekmez.Su ilavesi ile hamuru yoğuralım.Bırakın eliniz yapışsın.
  4. Tezgaha un serpin,hamuru alın ve toparlayın.Çok uzun yoğurmaya gerek yok.
  5. Az sıvıyağ ile yağladığınız mayalama kabına alalım,üzerine bez örtelim,iki kat kabarana dek bekleyelim.
  6. Tezgaha un serpelim.Hamur  gevşek olursa daha iyi pofidik olur.Merdaneyle,bol un ile altını üstünü unladığımız  elma büyüklüğündeki bezelerden bir parmak kalınlığında bazlamalar hazırlayalım.Aceleniz yoksa  20 dakika dinlenseler pek güzel olur.Yok aceleniz varsa,ben gibi sabahın 6  sında yaparsanız ,beklemeye gerek yok.
  7. Teflon tava iyice ısıtılarak alt -üst yapmak kaydıyla pişirilir.Almanya'daki dostlarım bilir,silex'i.Bir çeşit tost makinesi.Alt-üst pişirdiği için çevirme derdi yok.Ben de onda yaptım.Sevgili görümcem Yeliz'in hediyesi.



PÜF NOKTALARI

  1. Akşamdan yoğurup, sabaha yapabilirsiniz.Bu  durumda  hamuru ılık suyla yoğumayın .Soğuk su ile yoğurun.
  2. Biraz un biraz su ilavesinden korkmayın.Zamanla kendi el ölçülerinizin oluşması için bu şart.Neymiş:Elimizi korkak alıştırmıycakmışız.
  3. Tuz her zamanki gibi  dak tadı.Bir tatlı kaşığı yetebilir.pişince bakarsınız,ona göre tarif defterinize kendi ölçünüzü not düşersiniz.
  4. Bazlama krep gibi   hamurişleri genelde kahvaltı ile tercih edildiğinden,hem tatlı hem tuzlu çeşitlerine uygun olmalı.Hem reçelle hem peynirle yiyebilmek için tuz miktarı az tutulsa bence daha iyi..Gene de tercih sizin.Tekne kimdeyse söz hakkı onundur..Keyfini çıkarın.
  5. Açtığınız hamur bir parmak kalınlığnda olabilir.Merdanesiz de elinizi bolca unlamak kaydıyla olur ama şekli ve yüzeyi bozuk oluyor.Tecrübeyle sabittir.
  6. Mayalı hamurlarınızı hiçbir zaman çok sıcak suyla yoğurmayın,maya etkisini kaybeder.

Deneyin ve lütfen  bana da yazın.

Ben  resimdeki bazlamaları akşam yatmadan önce yoğurdum.Sabah 6 'da kalktım.Sanırım 3 ya da 4 bazlama çıktı.Kuzucuklarıma  kahvaltı için   pişirdim.Hiç de gözde büyütüldüğü gibi zor filan değil.Rahatlıkla yapabilirsiniz..Kolay gelsin,afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Su ölçüsü benim unuma biraz fazla geldi, un ilave ettim. Süper oldu 👍

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...