23 Şubat 2012 Perşembe

KEPEKLİ EKMEK





Ekmeklere devam..Dene deneyebildiğin kadar.Ben de birini fırına koyarken bundan sonra nasıl bir ekmek yapsam diye düşünmeye başlıyorum.Kepekli undan ekmek denedim..Ben seviyorum bu ekmek deneme  işini.Her sefer acayip heyecanlanıyorum,nasıl olacak diye.Bunda tamamen benim mutfak tecrübelerim esasdır.Esasen ben ölçü işinden de hoşlanmam.El ayarı daha önemli benim için.Evde ne varsa.Yarım kilo un var sa yarım kilodan,iki yumurta varsa iki yumurtadan.  Evet şimdi meraklısı tekne başına..Bana  çok güvernmeyin,kendi hamurunuzun efendisi olun.Unutmayın hamurla dost olunacak..İç güdüleriniz,damak zevkiniz
tarifeden önceki kılavuzunuz olmalı..


KEPEKLİ EKMEK




ÖLÇELİM



  1. 4 su bardağı kepekli un
  2. 2 su bardağı su(ben bazen su yerine süt koyuyorum,gayet güzel oluyor,evde varsa deneyin derim)
  3. 1 paket toz maya(tercihim Dr Ötker)
  4. tuz  (ne desem boş,yaşlısı var genci var, 2 tatlı kaşığı ben diyim,siz karar verin)
  5. 1 yemek kaşığı toz şeker(pekmez de koyabilirsiniz,rengi değişir uutmayın ama!)
  6. 2 yemek kaşığı zeytinyağ 
YAPALIM


  1. Unu hamuru mayalayacağımız derin kaba alalım.
  2. İçine toz mayayı ,toz şekeri,tuzu katıp harmanlayalım.
  3. Ilık su(veya süt),sıvıyağı koyalım,yoğuralım.
  4. Elimize yapışır,dert etmeyelim,tezgahı unlayıp hamuru tezgaha alalım.Çok daha kolay yoğurduğunuzu göreceksiniz.Orta sertlikte bir hamur için  gerekeni yapın(hamur elinizde,ben anlamam,belki biraz su ister belki biraz un)
  5. Yoğurdukça  toparlanır.5-10 dakika yoğurun.
  6. Mayalanma kabını yağlayın.(kabaran hamur yapışmaz,kolay ayrılır,kabı yıkamak da kolaylaşır.)
  7. Hamuru mayalanmaya bırakın.Bu ortam sıcaklığına bağlıdır.Zaman vermektense hamur iki katına çıkana kadar demek daha doğru.Yaklaşık iki saat sonra kabarmış olmalı.
  8. Kabaran hamuru bir iki kez daha yoğurup ,pişirme kabına alın.
  9. Sıra ikinci mayalanmada.En az 1 -1,5 saat daha bekleyin.
  10. Önceden ısıtılmış 220 dereceli fırında nar gibi kızarana dek pişirin.

PÜF NOKTALARI

ekmek kalıbında olabilir...

aynı kalıpta örgü seklinde...

üzerine süt ve beyaz haşhaş tohumu...
  1.  Biraz sert biraz gevşek olmasını dert etmeyin.Gevşek olması işiniz kolaylaştırır.Azıcık tezgahı azıcık  elinizi unlayın,hamur sizi üzmez..
  2. Değişik şekil verebilirsiniz.Baton yada ortası delik kek kalıbına koyabilirisiniz.Günlük ekmek formatı verebilirsiniz.Örgü yapabilirsiniz.Deneyin,sonucun mükemmel olacağından eminim.
  3. Fırının en alt rafına ya da tabanına sıcak su dolu kap koymayı unutmayın.Ekmek nem sever,kurumasın.
  4. Fırından çıkan ekmek vurulduğunda gayet tok ses çıkarmalı..Ekmeğin sesini dinleyin..
  5. Fırından çıkınca bekleyin,acı buğu çıksın..Hamursak olmasın. 
  6.  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...