24 Şubat 2012 Cuma

WAFEL


DOĞUM GÜNÜ



canım kızım Zeynebimin  doğum günü...
Resim zeynebin doğumgününden..Bu evde  olanı..Bunun okulu var,aile arasında olanı var..Bu neyseki en mütevazi olanıydı.İstek üzerine hazırlanmış bir sofra, wafel günün favorisiydi.


WAFEL


ÖLÇELİM
  1. 3 yumurta
  2. 3 bardak süt
  3. 3 yemek kaşığı toz şeker(ya da iki kaşık pudra şekeri)
  4. 1 çay kaşığı kabartma tozu
  5. 2 paket vanilya
  6. 1 çimdik tuz
  7.  2 bardak un(ben böyle diyim de siz  bana inanmayın....)
YAPALIM

  1. Yumurtaları  derince kabımıza kıralım.
  2. Üzerine süt,şeker,kabartma tozu,vanilya ,tuz ekleyelim.
  3. Çırpma teliyle  (benim mutfaktaki üçüncü elim,olmazsa olmazım) ile çırpalım
  4. Karışım homojen olduğunda içine unu LÜTFEN yavaş,yavaş eleyerek ekleyelim.Yok uğraşamam elekle diyorsanız da olur.
  5. Hiç topak kalmadan kepçeden kıvamlıca akan bir hamur elde edene dek un ekleyin.Bunların resmini bir sonraki wafel yaptığımda ekliycem.
  6. Wafel pişiricinizi ısıtın.
  7. Bir kepçe yeter ölçüdür normalde.Ama kepçe büyüklüğü ve  pişiricinin hazne buyuklüğü de önemli.
  8. Iki yüzü kızarana dek pişirin
  9. Nutella mı olur,meyva mı bilemem.Zevk sizin.Benim kuzucuklarım pudra şekerli tercih ediyorlar.
Sabahları okula gitmeden en çok tercih ettikleri şey waffel.Krep de yaptığım oluyor ama ...Bir gün de krep yapayım sizler için.Beni takip edin...




Pasta tarifine gelince..Son anda planlanmış küçük bir ev partisi için son anda tasarlanmış bir pasta.Kremalar ve  kek bir gün önce pişti ama pasta süslendiği gün servis edildi.Aslında yaş pasta dinlenmeyi sever.Yine de keyifle yendi.Bu kremaları  her türlü pastada kullanabilirsiniz.Sizi asla yanıltmaz..



KALP ŞEKLİNDE  DOĞUM GÜNÜ PASTASI

ÖLÇELİM

KEK için;
  1. 3 yumurta(ak-sarı ayrılacak)
  2. 5 yemek kaşığı şeker
  3. 2 tatlı kaşığı kakao
  4. 1 paket vanilya
  5. bıçak ucu ile kabartma tozu
  6. tamamen tercihe bağlı yarım limonun kabuğu rendesi
  7. un (3 yemek kaşığı ile başlayalım.       

 KREMA için
  
  1. 3 yemek kaşığı tepeleme un
  2. yarım kg süt
  3. 4 yemek kaşığı şeker
  4. 1 paket vanilya
  5. 1 paket toz krem şanti
YAPALIM

  1. Yumurta aklarını bir çimdik tuz ile derin bir kapta sertlşene dek çırpalım.Öyleki korkmayın,kabınızı ters çevirin,dökülmez!Bu arada asla aka sarı bulaşmıyacak,yumurtalar oda sıcaklığında olacak.
  2. Sarılar şekerle rengi açık sarı mı dersiniz,krem mi dersiniz bilmem,iyice çırpılacak.Kıvamı artacak.
  3. Sarıların içine kakao,tuz,vanilya,kabartma tozu ve unu ekleyelim.Unu 3 yemek kaşığı dolusu koyarak başlayalım,kıvamı  azar azar ayarlayalım.)Boza kıvamında akıcılığı olsun.Un elenirse daha iyi olur ama üşenirseniz de dert değil.(Ben elerim...)
  4. Ayrı kapta bekleyen köpük şeklindeki aklar karışıma  ekleyelim  ve fakat karıştırma işi şöyle olacak;bir taraftan kabı elinizle çevirin,diğer yandan karışımı aşağıdan yukarı devir daim edin.Umarım anlatabildim.Mesele karışımdaki kabarcıkları muhafaza etmek.Gayet nazik olalım.. :)
  5. Krema için tüm malzemeler-toz şanti ve vanilya  hariç- pişirilecek.Soğuyacak,öyleki soğuduğunda  gayet sert bir kıvamda olacak.(çırpma kabına dokünce kalıp gibi aksın mesela)
  6. İçine toz krem şanti   konulacak ve 5  dakika çırpılacak.Vanilyayı da şimdi ekleye bilirsiniz.bu kremayı istediğiniz her tür pasta süslemesinde kullanabilirsiniz.Dikkat!  Büyük pastalar için ölçek iki kat olmalı.

        Çlıştığım için ben,krema ve pandispanyayı akşam yemekten sonra yapıp,ertesi akşam da süsleme işini  halletmeyi tercih ediyorum.Ama aceleniz varsa da inanın   sabah yapsanız öğleden sonra size ve sevdiklerinize afiyet olsun!

        Pandispanyayı ikiye keselim.İsterseniz süt  ile isterseniz evdeki bır reçeli hafif sulandırarak pandispanyamızı ıslatalım.Ama çok değil.Arasına kremamızı sürelim.Üzerine ikinci kat pandispanya.İkinci kat ıslatılamsa da olur.En üzerine krema ile kaplayalım.Ve evde ne varsa,siz neli seviyorsanız.Süslemek tamamen sizin zevkinize ve malzemenize kalmış.
      
    Ben çukulata rendeledim.Rendeleme işini salatalık  soyacağı ile yaptım.Pek pratik oldu.

    En güzeli bir gece dinlenmesi.

   Uzun anlattığıma bakmayın,gayet kolay ve lezzetli bir pasta.Meraklısı mutfağa!  



RESİM1:Benim doğum günüm ve babalar günü aynı güne denk gelmişti..

RESİM2:Sevgililer günü için...


RESİM3:Eşimin doğum günü pastası

Resim 1:  Kek  aynı,kreması; krem şantisiz kakaolu krema...Gayet tembel işi.Vaktim yok.Kısa vakitlerde pratik çözümler üretmek zorundayım.Ama lezzetleri konusunda hiç şüpheviz olmasın.

Resim 2:  Bunun formu aynı diye koydum resmini.Tavsiye ederim,dar vakitte işe yarar.Dr Ötkerin çikolatalı turtası.Ben her zaman  kendi yaptıklarımı tercih ederim ama oğlum denememiz konusunda ısrar etti.Ve fakat  benim yaptıklarımı daha lezzetli bulduğunu söyledi.Canım oğlum!

Resim 3:Bu da yine benim iki saatlik pastalarımdan.Keki  pandispanya değil.Kreması da krem şanti.Hiç de sevmem sade şanti yemeyi,ama mecbur kalmasın insan,neleri yemez ki!

  
  MUTLU YILLAR PASTASI

ÖLÇELİM

  1. 2 yumurta
  2. 1 çay bardağı süt
  3. 1 çar bardağı sıvıyağ
  4. 4-5 yemek kaşığı toz şeker
  5. 1 paket kabartma tozu
  6. 1 paket vanilya
  7. isterseniz limon kabuğu,portakal kabuğu rendesi 
  8. 2 yemek kaşığı dolusu kakao(rengi az gelirse az daha eklersiniz)
  9. isterseniz 2 yemek kaşığı damla çukulata
  10. un  2 bardakla başlayalım

YAPALIM

  1. Kabımıza yumurtaları kıralım,içine un ve kabartma y tozu hariç tüm  malzemeleri koyarak ,çırpma teli ile güzelce karıştıralım(çırpalım demiyorum,dikkat!)
  2. Una kabartma tozunu ilave edip kekimize ekleyelim.
  3. Alltan yukarı ve yavaşca unu hamura yedirelim.Katı olmasın.Veee unu mutlaka yavaş yavaş,yedire yedire ekleyelim.
  4. Kalıbımızı katı yağ ile yağlayalım.Bir kaşık unu kalıbımıza dökerek heryerini  unlayalım.Kalıba def muamelesi yapabilirsiniz,unu bulamak için,çevire çevire,unu kalıpda gezdirelim.
  5. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 20-25 dakika pişirelim.Fırına göre değişir.Bana güvenmeyin.Fırınızın huyunu öğrenin.20 dk sonra bir küdanı kekin ortasına batırarak bakabilirsiniz.Kürdan temiz çıkarsa ne ala,çıkmassa 5 dk daha yeter sanırım.
  6. Kekimizi soğutalım.Yanlamasına ikiye keselim.Kabarmışsa üzerinde kabaran kısmı da  bıcakla alalım.Ki süslerken bize eziyet olmasın.Çıkan kısmı çocuklara verelim yesinler,ortada kimse yoksa biz yiyelimm.
  7. Krem şantiyi üzerindeki tarife göre hazırlayalım.Bunu keki yapmaya başlamadan önce hazırlayıp dolaba koyalım ki   kıvamı gelsin.Keki bu şanti ile güzelce arasını ,dışını kaplayalım.Süsleyelim.
  8. Dolaba koyalım dinlensin,size ve sevdiklerinize afiyet olsun.


    Ben bu pastayı akşam işten gelir gelmez yaptım.Allahtan yemeğim hazırdı.Krem şanti kullanma sebebim de bundandır.Eşim geldiğinde pastayı süslüyordum,acemi işi gibi gelebilir ama tamamen vakit darlığından.Siz sevdikleriniz zevkine ve malzemenize  ve  vaktinize göre süsleyin.Ufkunuzu geniş tutun,elinizi korkak alıştırmayın.Kim tutar sizi!Mutfak sizi bekliyor!

              

2 yorum:

  1. Facebookda gördüm..
    Hayırlı olsun blogun,o güzel lezzetlerin bir kısmını tatmış birisi olarak çok güzel şeyler paylaşacağına inanıyorum.
    Ben son zamanlarda bloga yeni şeyler koymak açısından tembellik modundayım...
    1 ay kadar önce de bir ameliyat geçirdim evden çıkamıyorum ama bilgisayara da oturamıyorum nedense...
    Güzel tarifleri bekliyorum..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Cok teşekkur ederim hülyacığım,
    ilk yorum senden..hala keşfedilmedi sitem..

    bu aralar ben de giremedim,evde vakıt yok,ben de hastaydım,uc gundur raporluydum,ancak bugun masajlara vakıf olabildim..
    sana da gecmiş olsun,umarım sıkıntılı bir durum yoktur..
    İlgine tekrar teşekkür ederim...
    sevgilerimle

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...