23 Şubat 2012 Perşembe

İTALYAN EKMEĞİ CİABATTA


CIABATTA EKMEK



Bu  kez de ekmek yapalım.Bu aralar hiç ekmek satın almıyorum.Yeni keşfettiğim ekmek yapımı sitelerini takip ediyorum.Çok kolay ve inanılmaz güzel ekmekler yaptım.Sizlerle de paylaşacağım.Kolay,yoğurulmadan yapılan bir tarif.Ciabatta ekmeği.Bir İtalyan ekmek çeşidi.Almanya'da tadına alıştığım Türkiyede satılan ciabattalarda da aynı tadı bulamadığım için epeyce araştırdım.Yerli yabancı birçok site-video derken denedim ve sonuç gerçekten inanılmazdı.Hem somun hem de küçük ekmekcikler şeklinde yaptım.Çok keyifli ve heyecan verici bir denemeydi..Daha sonra  tam buğday unlusunu,pekmezlisini,bazlamasını,Fransız usulu(poolish )mayalısını denedim.Hepsini paylaşacağım sizinle.


       


 ÖLÇELİM

  1. 2  su bardağı un
  2.  1 tatlı kaşığı toz maya
  3. yarım tatlı kaşığı tuz
  4. 3 çorba kaşığı süt
  5. 3/4 su bardağı su
  6. kahvaltı ekmekcikleri...
  7. 1 çorba kaşığı sıvıyağ(tereyağ da olur,zeytinyağ da olur)

   
YAPALIM
üzerini örttüm ve mayalamaya bıraktım...
     Ekmek yapmak çok kolay ve keyifli.Hamurla dost olun.Elinize yapışan hamura düşman muamelesi yapmayın.Unu Derin bir kaba eleyin.Üzerine toz mayayı serpin ve güzelce harmanlayın.Kalan malzemeleri de ekleyip ister elinizle ister mikserin karıştırma aparatıyla isterseniz de uyun bir kaşıkla güzelce kariştirin.Gevşek bir hamur olsun.Öyle 10 dk yoğurmaya gerek yok.Hamur toparlansın yeter.Üzerini bezle örtün,yaklaşık 8-12 saat mayalansın.Ben sabah işe giderken yapıyorum,fırının içine koyuyorum...Akşama biiir güzel kabarmış oluyor.Tezgahınıza bolca un serpin ,zira hamur gayet cıvık ve yapışkan olacak.Hamuru unlu tezgaha boca edin.Dört kenarından karşılıklı zarf şeklıinde kapatın.Elinize yapışmasın dıiye elinizi unlayın ya da bir spauladan yardım alın.Oluşan zarfınzı ,elinizi yine unlayıp,iki ucundan yavaşca çekiştirip uzatın .İster tepsiye,ki bu durumda tepsinizde ya yağlı kağıt olsun ya da mısır unu serpin,ya da ince uzun kek kalıbına  ki onu da (katı yağ ile yağlayıp)her yerini unlayın (ki ekmek yapışmasın)yerleştirin.
ikinci mayalanmadan önceki hali..
Yine üzerini  bir bezle örtün ve ikinci kez mayalanmaya bırakın.Yaklaşık iki saat,ama daha az vaktiniz varsa bir saat de olur.Sonra önceden ısıtılmış 220 derece fırında iyice kızarana dek pişirin.

PÜF NOKTALARI

  1. Fırının en alt rafına sıcağa dayanıklı bir kapta(kek kalıbı iyi oluyor) kaynar su koyun.Ekmeğiniz çıtır çıtır olur,nemli ortam sever.
  2. Hamurun cıvık olmasından korkmayın.İçi göz göz olur.Mayalanan hamuru tekrar yoğurmadan zarf şeklinde katlamak da hamurdaki hava kabarcıkları sönmesin,ekmeğimiz göz göz olsun diye.
  3. Tezgahtaki unlar hamura yapışacak(şekildeki gibi)hatta siz üzeine biraz daha bile eleyebirsiniz.Pişince pek hoş görünüyor.
  4. Ölçüler kullanılan unun kalitesine göre de değişebilir.Hırs yapmayın,sonucta un-su-maya-tuz.Deneyerek kendi süper ekmeğinizi yaparsınız.
  5. Ben iki ölçü yoğurdum,yarısını somun yarısını ekmekcık yaptım.
  6. Bu hamurda bazlama da yapılabilir.Cesurlar iş başına.Deneyin ve lütfen bana da söyleyin.
  7. Ekmek fırından çıktığında üzerine vurun..Tok ses gelmeli.
  8. Fırından çıkar çıkmaz kesmeyin.Acı buğu çıksın!
misler gibi koktu..

çıtır çıtır..



Afiyet olsun.....

5 yorum:

  1. Süt yerine yoğurt ta olur mu ve ekmeği fırından çıkınca heryeri ni bezle saralim mi kabuğu biraz yumuşasın

    YanıtlaSil
  2. Süt yerine yoğurt ta olur mu ve ekmeği fırından çıkınca heryeri ni bezle saralim mi kabuğu biraz yumuşasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğurt koyarak da ekmek denemişliğim var.Güzel oluyor.Evet üzerini örtebilirsiniz bir mutfak bezi ile.Şimdiden ellerinize sağlık.Denediyseniz de sonucu bilmek isterim.. :),
      sevgiyle kalın.

      Sil
  3. 3-4 bardak su fazla gelmezmi

    YanıtlaSil
  4. Bu ekmek hamuru biraz gevşek olmalı..O sebeple su miktarı fazla gelmez.Umarım denemişsinizdir.Ben siteye girme sıkıntısı yaşadım epeydir.Cevap geç oldu.Lütfen kusuruma bakmayın.Sevgilerimle.. :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...